Za odluku cirkvi od statu

Quoted post


Hosť

#29 Re: „Age quod agis.“ zvikne sa to prekladať aj ako „Nech robíš čokoľvek rob to poriadne.“.

2015-02-15 11:34

#8: tiborkosz - „Age quod agis.“ zvikne sa to prekladať aj ako „Nech robíš čokoľvek rob to poriadne.“. 

 bod 5 - nie je vôbec potrebný. povinnosť takéhoto predmetu by len zbytočne zvýšila školský rozpočet atď. Je to vedecký odbor, veľmi zaujímavý, ale nie pre školské lavice. Nechajme deťom (rodičom) voľbu, veď náboženstvo dnes nie je povinné, etika je suplujúca, plnehodnotná možnosť :)

Replies

tiborkosz

#49 Re: Re: „Age quod agis.“ zvikne sa to prekladať aj ako „Nech robíš čokoľvek rob to poriadne.“.

2015-07-04 18:49:46

#29: - Re: „Age quod agis.“ zvikne sa to prekladať aj ako „Nech robíš čokoľvek rob to poriadne.“. 

Bod č.5. je práveže veľmi potrebný.

1) Na školách počnúc ZŠ cez SŠ až po VŠ sa vyučujú rôzne vedecké predmety.

2) Hodina náboženstva nepatrí do škôl. Pretože „Deti bažia po vedomostiach a od dospelých očakávajú, že im ich poskytnú ,lebo už čo to vedia o svete a preto im dôverujú. „Pedagógovia“ predmetu N/NV sa chovajú neeticky, nemorálne a vrcholne neprofesionálne lebo zneužívajú dôveru detí ich perverzným spôsobom keď prezentujú fikciu ako fakt. Používajú prepracované psychologické postupy pomocou ktorých v deťoch vytvoria (vyvolajú) negatívne pocity, myšlienky a pochybnosti voči sebe, voči svojmu okoliu, iným svetonázorom, náboženstvám a menšinám.(...)“ (citát: http://tiborkosz.blog.pravda.sk/2014/05/29/peticia-o-odluke-cirkvi-od-statu-trochu-inak/). Úlohou školy je aby deťom poskytla objektívne informácie/fakty založené na najmodernejších poznatkoch zo sveta vedy a kultúry a inšpirovať ich k samostatnému a kritickému mysleniu. Škola ich má naučiť ako majú myslieť a nie čo si majú myslieť.

3) Osoby mladšie ako 18r. by sa vôbec nemali dostať do styku s náboženskou ideológiou/indoktrináciu. Okrem spomenutého príkladu v bode 5.