obnovenie dopravy na gemerských tratiach

Kontaktujte autora petície

Táto diskusná téma bola automaticky vytvorená k petícií obnovenie dopravy na gemerských tratiach.

defekt

#26 re

2014-11-30 06:45

osobne som sa podpisal a umiestnil som odkaz po fcb strankach ,viacej urobit neviem


Hosť

#27

2014-11-30 08:55

Podepsal jsem tuto petici,protože jen železniční doprava je ekologickou dopravou,která zapadá do prostředí Gemeru.
Peter Páteček
Autor petície

#28 Re: re

2014-11-30 18:56

#26: defekt - re 

 Ďakujeme!

Tento príspevok bol odstránený autorom petície (Show details)

2014-12-01 09:50


gemerske trate

#30 Gemerske trate

2014-12-04 18:09

Pridajte sa! Propagujme,zdielajme nech je nás čo najviac, nech nám to nie je lahostajné!!!

 

FB(facebook)---) Obnovenie dopravy na Gemerských tratiach


Hosť

#31

2014-12-04 19:22

Treba stým už niečo robiť
RadoB

#32 Hor.Srnie-ČR

2014-12-04 21:20

http://www.vlaky.net/tv/video/1212-Slovensky-vlak-Vlarsky-Prusmyk-Trencin/

čo vravíte na zrušenú dopravu na 6 km úseku Hor. Srnie-vl.Priesmyk? Vozil sa tam len vzduch? Je tých 6 km tak prenesmierne veľa, že to nemožno aspoň v lete ufinancovať?


Hosť

#33 Re:

2014-12-04 21:53

#3: -  

 Nemám ten dojem, autobusových spojení je pomerne dosť. Okrem toho, turisti spravisla necestujú miestnou verejnou dopravou.


Hosť

#34 Re:

2014-12-04 21:55

#27: -  

 Ale napríklad do dediny Šivetice/RA ňou nedocestujete, ani keby mala v Gemeri  frekvenciu 30 minút celodenne...


Hosť

#35 Re: cezhraničné spoje sa tiež rušia

2014-12-04 21:57

#12: prezívka prezívka - cezhraničné spoje sa tiež rušia 

 Hádam Číž ako kúpeľné miesto má väčší potenciál pre cestujúcich, než stanica bez faktického významu v rýchlikovej doprave  (Lenartovce)


Hosť

#36

2014-12-04 23:34

Veru, Gemer, nádherný región, aj keď mnohí už nad ním zalomili rukami.Vzhľadom na (ne)kvalitu cestnej siete, je pomerne veľká potreba obnovenia prevádzky na týchto tratiach.Samozrejme, že tu nikto nečaká hustú premávku, ale minimálne zriedený takt ku rýchlikom resp. od nich by určite napomohol tomuto regiónu. A napokon je tu veľký turistický potenciál, a pre ten je železnica doslovne stvorená.Napokon aj po schválení bezplatného cestovania pre dôchodcov a študentov, sú vlastne tieto vekové kategórie nepriamo diskriminované.A samozrejme, po dlhom nepoužívaní trate chátrajú, železničné objekty chradnú a sú rozkrádané - potom bude obnova prevádzky oveľa ťažšia a podstatne drahšia.Región patrí medzi najchudobnejšie na Slovensku, veľká časť obyvateľstva patrí k nízkopríjmovej časti a teda železnica by im aspoň čiastočne troška rekompenzovala ich neutešenú situáciu. Ináč okrem tejto petície by bolo treba zaangažovať aj miestne obyvateľstvo a aj lokálnych politikov.
janko_pucka

#37

2014-12-06 18:35

Hlúpych vládcov na najvyššom kormidle SR sa vystriedala po roku 1989 celá hromada. Hlúpy vládca nedokáže niečo vybudovať ani zveľadiť po našich predkoch, on dokáže iba ničiť. Zahmlieva to rečičkami o akýchsi reformách a pod. - napr. úplná likvidácia regionálnych železničných spojení v zaostalých regiónoch a hladových dolinách. Likvidáciu vykonali politici, ktorí problematike vôbec nerozumeli (Prokopovič, Mikloš, Dzurinda). Ďakujeme, banda hlupákov, zmiznite ku všetkým čertom.

vlk

#38 a nejaké ekonomické zhodnotenie by nebolo?

2014-12-07 09:27

ja by som aj podpísal, ale nakoľko som počas vojny bol v Jelšave a trošku som spoznal dané okolie (Jelšava, Plešivec, Muráň), je fakt ekonomická otázka rentabilností tých tratí... som za podporu železnice, ale tiež musí byť v rozumných medziach a v tomto sa prikláňam k tomu, že vlak to neuhrá (dolina sa vyprázdňuje, závody pustnú, dopyt slabne)...


Hosť

#39

2014-12-07 20:35

Zavedenie vlakov podporujem. Ale je treba riešiť koncepčne celú dopravnú politiku Gemera - náväznosti a prestupy... Spoločný postup zaineresovaných predstaviteľov samospráv atď

Hosť

#40

2014-12-08 16:06

bola by som rada keby zase premával vlak

Hosť

#41

2014-12-08 16:21

Železničnú osobnú dopravu potrebujeme. Autobusová je preplnená a nedostatočné spoje nám nevyhovujú. Aj pre deti je lepšia, nemusia sa tlačiť v preplnených busoch
Peter Páteček
Autor petície

#42 Re: a nejaké ekonomické zhodnotenie by nebolo?

2014-12-08 17:52

#38: vlk - a nejaké ekonomické zhodnotenie by nebolo? 

  Samozrejme, že aj železničná doprava tu slabla a reagovala v podstate na negatívny ekonomický vývoj a nárast nezamestnanosti v regióne. Lenže petícia je reakciou na bezplatné cestovanie vlakmi pre študentov a dôchodcov, a to je dôvod, pre ktorý sa oplatí o osobné vlaky zabojovať. Medzi Bratislavou, Zvolenom a Košicami teraz chodí ešte viac rýchlikov a ľudia sa nevedia k nim dostať, pretože nie sú prípoje.

Bezplatné cestovanie vlakmi pre študentov a dôchodocov bez ohľadu či s tým niekto súhlasí alebo nie, je realitou v iných regiónoch, a tiež to nie je ekonomický zdôvodnené, ale zaplatíme to všetci. Keď sa nájdu milióny eur pre bezplatné cestovanie vlakmi v iných a bohatších regiónoch, prečo sa nenájdu aj pre región Gemeru, kde je vysoká miera nezamestnanosti, a tí čo pracujú, mnohí pracujú len za minimálnu mzdu!? Kde je tá spravodlivosť? Aj tu platíme dane a rovnaké ako všade inde. Osobné vlaky nechodia a cesty sú v hroznom stave. Región stráca na atraktívnosti, cestovný a turistický ruch nemá šancu sa rozvinúť bez funkčnej dopravy. Dokedy máme my občania Gemera toto tolerovať?! My nežiadame od vlády, resp. ministerstva dopravy milodary, vláda prerozdeľuje peniaze občanov, to sú aj naše peniaze, ktoré štátu platíme vo forme daní a rôznych poplatkov.

Ak by sa na gemerských lokálkach obnovila osobná doprava, bezplatné cestovanie by do vlakov prilákalo cestujúcich, ktorí by si na vlaky mohli zvyknúť, veď do Slavošoviec a Dobšinej osobné vlaky nechodia od februára 2003!

Nedá sa predpokladať, žeby do tohto regiónu prišli investori, ktorí by ponúkli stovky pracovných miest a výrazným spôsobom by sa nezamestnanosť znížila. Ale jedna z možností ako nezamestnanosť znížiť je rozvíjať cestovný a turistický ruch (CRT) na Gemeri. To sa naozaj nedá bez kvalitnej infraštruktúry a už vobec nie bez funkčnej dopravy. Žiaľ, chýba stratégia rozvoja CRT v tomto regióne a výraznejšia pomoc zo strany štátu. Samozrejme rozvoj CRT nie je krátkodobá záležitosť, ale to minimálne minimum, ktoré môže vláda urobiť v krátkom časovom horizonte, je, že môže železničnú osobnú dopravu obnoviť.

Peter Páteček
Autor petície

#43

2014-12-08 17:53

K dnešnému dňu som prešiel takmer všetky obce ležiace na tratiach, na obecných úradoch som sa stretol len s podporou a ochotou pomôcť. Podpisové hárky sa zapĺňajú podpismi a to je dôležité. Verím, že okrem občanov petíciu podporia aj obce a mestá. Spoločne dokážeme ministerstvo dopravy a vládu presvedčiť a situáciu budú riešiť. Verím, že osobné vlaky sa na gemerské lokálky vrátia.


Hosť

#44

2014-12-11 18:48

Podpora rozvoja turizmu a spravna naveznost vlakovej a autobusovej dopravy..

Hosť

#45

2014-12-12 07:54

privítala by som spoje od Gemtexu do Dobšinej a späť, najme cez víkend - hlavne v letných sezónach, kde je cesta vlakom pre deti určite väčší zážitok ako autovus.


Hosť

#46

2014-12-13 16:32

treba obnoviť takmer všetky porušené trate rieka sa tvorí z malých potokov

Hosť

#47

2014-12-14 17:49

bolo by to dobré

Hosť

#48

2014-12-14 19:16

Domnievam sa, že by sa mala obnoviť doprava na všetkých železničných tratiach na Slovensku. Preto podporím všetky petície, ktoré bojujú za záchranu a obnovu tratí, ktoré vybudovali naši otcovia a dedovia.
bobakoren

#49 Re: Re: a nejaké ekonomické zhodnotenie by nebolo?

2014-12-14 19:21

#42: Peter Páteček - Re: a nejaké ekonomické zhodnotenie by nebolo? 

 ˇAno, Gemer je nádherná časť Slovenska a určite by železničná doprava zvýšila turistický ruch. Samozrejme, že sa musia zaktivizovať aj obce a občania.  Držím palce. Môj manžel je z Gemera, viem ako je tam pekne.


Hosť

#50

2014-12-15 11:47

Vítam túto iniciatívu, Gemer je ťažko skúšaný kraj a logický návrat vlakov na lokálne trate pomôže jednak miestnym obyvateľom, jednak sa Gemer stane turisticky atraktívnejší. Akurát by som žiadal o osobné vlaky od Košíc po Plešivec, ako to bolo ešte pár rokov dozadu. Osobné vlaky Rožňava-Plešivec sú lepšie ako nič, ale prečo neskúsiť potiahnuť osobáky z Turne nad Bodvou naspäť po Plešivec?