obnovenie dopravy na gemerských tratiach

Peter Páteček
Autor petície

/ #42 Re: a nejaké ekonomické zhodnotenie by nebolo?

2014-12-08 17:52

#38: vlk - a nejaké ekonomické zhodnotenie by nebolo? 

  Samozrejme, že aj železničná doprava tu slabla a reagovala v podstate na negatívny ekonomický vývoj a nárast nezamestnanosti v regióne. Lenže petícia je reakciou na bezplatné cestovanie vlakmi pre študentov a dôchodcov, a to je dôvod, pre ktorý sa oplatí o osobné vlaky zabojovať. Medzi Bratislavou, Zvolenom a Košicami teraz chodí ešte viac rýchlikov a ľudia sa nevedia k nim dostať, pretože nie sú prípoje.

Bezplatné cestovanie vlakmi pre študentov a dôchodocov bez ohľadu či s tým niekto súhlasí alebo nie, je realitou v iných regiónoch, a tiež to nie je ekonomický zdôvodnené, ale zaplatíme to všetci. Keď sa nájdu milióny eur pre bezplatné cestovanie vlakmi v iných a bohatších regiónoch, prečo sa nenájdu aj pre región Gemeru, kde je vysoká miera nezamestnanosti, a tí čo pracujú, mnohí pracujú len za minimálnu mzdu!? Kde je tá spravodlivosť? Aj tu platíme dane a rovnaké ako všade inde. Osobné vlaky nechodia a cesty sú v hroznom stave. Región stráca na atraktívnosti, cestovný a turistický ruch nemá šancu sa rozvinúť bez funkčnej dopravy. Dokedy máme my občania Gemera toto tolerovať?! My nežiadame od vlády, resp. ministerstva dopravy milodary, vláda prerozdeľuje peniaze občanov, to sú aj naše peniaze, ktoré štátu platíme vo forme daní a rôznych poplatkov.

Ak by sa na gemerských lokálkach obnovila osobná doprava, bezplatné cestovanie by do vlakov prilákalo cestujúcich, ktorí by si na vlaky mohli zvyknúť, veď do Slavošoviec a Dobšinej osobné vlaky nechodia od februára 2003!

Nedá sa predpokladať, žeby do tohto regiónu prišli investori, ktorí by ponúkli stovky pracovných miest a výrazným spôsobom by sa nezamestnanosť znížila. Ale jedna z možností ako nezamestnanosť znížiť je rozvíjať cestovný a turistický ruch (CRT) na Gemeri. To sa naozaj nedá bez kvalitnej infraštruktúry a už vobec nie bez funkčnej dopravy. Žiaľ, chýba stratégia rozvoja CRT v tomto regióne a výraznejšia pomoc zo strany štátu. Samozrejme rozvoj CRT nie je krátkodobá záležitosť, ale to minimálne minimum, ktoré môže vláda urobiť v krátkom časovom horizonte, je, že môže železničnú osobnú dopravu obnoviť.