Petícia proti umiestneniu minaretu na Pohoda Festival 2016
Táto diskusná téma bola automaticky vytvorená k petícií Petícia proti umiestneniu minaretu na Pohoda Festival 2016.
Hosť |
#12016-06-13 08:29Netreba písať petície. Treba sa vykašľať na Pohodu. |
Hosť |
#22016-06-13 23:24Srandisti. Cyrilo-metodejské kultúrne dedičstvo = výplod slovenského romantizmu. Ešte Slovania na území VM vyhnali Cyrila a Konštantína v prospech rímskej církve. Veľká Morava si neponechala ani ortodoxnú vieru, ktorú hlásali, ani písmo, ktoré vytvorili. Viac cyrilo-metodských tradícií si uchovali Bulhari než my. Majú za to, že umiestenie neplní svoj účel...prečo? Nevysvetlené - pretože si to tvorcovia petície myslia? "Všeobecne negatívne aspekty tohto vierovyznania" je fráza, ktorá je názorný príklad nedostatočnej informovanosti a absolutnej neochoty porozumieť, o čom Islám je. Dokáže ju vypustiť len niekto, kto nikdy s moslimom neprehodil ani pol slova a vie o nich asi toľko ako o Eskymákoch. Táto petícia priamo podporuje nenávistné prejavy tým, že žiada obmedzenie práv veriacich jedného náboženstva voči ostatným, čo je našťastie ošetrené ústavou. Dokiaľ si Kotlebu nepretlačíte do vlády, štát bude chrániť právo všetkých občanov na vieru. Slovensko už je multikulturálne, a historicky bolo ešte viac. Okrem protestantských Maďarov a gréckokatolíckych Rusínov tu žijú Rómovia a, než fašisti po vzore autorov tejto petície zaplatili za ich vyvraždenie, Židia. Multikulti bolo Slovensko storočia takže ťažko mu multikulkultúrny prístup pokročilejších krajín môže ublížiť.
|
Autor petície |
#32016-06-14 06:06Multikulturalizmus tradičných etník a náboženstiev, ktorý tu opisujete, je úplne iný ako ten, ktorý je nám vnucovaný z EÚ - zo západu. V tom "ich" mulitkulturalizme dochádza ku stretu kultúr, ktoré spolu nedokážu dlhodobo fungovať, z dôvodu stretov ideológií. Vidíte azda 90% Slovákov nadávať na Rusínsku menšinu alebo na Reformovanú cirkev? Nie, pretože tieto menšiny sú integrované do spoločnosti a nerobia problémy - resp. neobťažujú iné menšiny alebo majoritu. Organizátori festivalu avizovali určité dôvody na umiestnenie minaretu, ktoré sú v texte petície spomenuté. Máme za to, že minimálne dve z týchto účelov nie sú naplnené resp. vôbec splnené. Nadvodzovanie dialógu umiestneným jedného z hlavných symbolov islamu bez výrazných sprievodných akcií, zameraných na samotný dialóg a vytvorenie fóra pre diskusiu, je minimálne divný spôsob ako ten dialóg dosiahnuť. Vyjadrovanie podpory obetiam zneužívania tohto náboženstva by bolo dosiahnuté, v prípade, že by došlo ku patričným aktom piety a taktiež definovaním obetí, nakoľko podľa terajšieho znenia, to môžu byť aj kresťania, či iné blízkovýchodné menšiny (obete utláčania moslimov resp. islamistov), ako aj moslimovia (obete "zneužívania" náboženstva [napr. zo strany Vami spomínaných fašistov]). Isto však uznáte, že pripomínať si kresťanov, zabitých počas prenasledovania islamskými radikálmi, minaretom je priam nevhodný spôsob - to máte ako keby Vami zbožňovaný Kotleba, prišiel klásť vence sovietskym vojakom... |
Hosť |
#42016-06-14 13:07Minarety na Slovensku nemajú čo robiť? Je to v rozpore s mojím presvedčením. |
Hosť |
#52016-06-14 16:53Organizatori si musia ujasnit ci organizujufestival alebo vystavbu minaretov. Je to zneuzivanie kultuneho podujatia na politicke ucely. |
Hosť |
#62016-06-14 18:47Naši predkovia si storočia chránili zem od moslimskej kultúry. Treba pokračovať v tradíciách našich predkov . |
Hosť |
#7 Re:2016-06-14 18:57V prvom rade sa ospravedlňujem za označenie autorov petície za fašistov, je to vzkutku nevhodné zjednodušenie, ktoré, ako ste potvrdili, nepridáva na kredibilite žiadnym argumentom. Zároveň oceňujem snahu o kultivovaný dialóg a reakciu. V druhom rade som rád, že žiadne vhodné argumenty ste neuviedli v prospech prázdneho pojmu "cyrilo-metodské kultúrne dedičtvo", ktorý patrí do slovníku romantizmu 19. storočia a nepretavuje sa do žiadnej oblasti súčasnej slovenskej kultúry a ktorý tvorí základný kameň Vašej petície. Musím poukázať na to, že ste z môjho výčtu integrovaných kultúr vynechali Rómov len pre koherenciu vlastného argumentu. Bez ohľadu na to, že ide o menšinu a kultúru, ktorá v tejto oblasti existuje minimálne polovicu milénia. Tieto menšiny sa integrovali tiež len postupne - rovnako ako by sa integrovali menšiny, ktoré budú vytvárať v rámci EÚ a Slovenska imigranti moslimského vierovyznania. Na Slovensku už v súčasnosti žije 5000 moslimov, ktorí nespôsobujú žiadne problémy. V susednom Rakúsku je populácia mnohonásobne vyššia, a drvivá väčšina je integrovaná, hovorí nemecky, dodržiava zákony a ich viera nespôsobuje to, čo vágne skrývate pod "všeobecne negatívnymi aspektami" viery. Používanie argumentu "autor sa stretol s Islámom a má moslimských kamarátov" je za a) nedokázateľný a za b) neobsahuje nič, len osobnú skúsenosť autora miesto empirických faktov. "Všeobecne negatívne aspekty" sú najslabší článok celého ideologického pozadia tejto petície, z ktorej je cítiť neochota ho rozviesť do konkrétností, najlepšie podporených vhodnými štúdiami. Vyvoláva dojem, že viac než o skrátenie ide o neochotu dodať informácie založené na faktoch a snaha o manipuláciu človeka, ktorý príslušné fakty k dispozícii nemá. Fakt, že drvivá väčšina moslimskej populácie v EÚ, USA, Rusku, Indii (ktorá má najväčšiu populáciu moslimov na svete) je integrovaná do spoločnosti hovorí skôr proti Vašej téze. Fakt, že Česká republika má dve mešity a bezproblémovú moslimskú menšinu tiež váhe tejto petícii nepridáva. Dôvody, prečo Vám táto inštalácia príde ako nevhodná, sú nelogické, vzhľadom k tomu, že nemá ísť o pomník moslimským (ani žiadným iným) obetiam islamistického fundamentalizmu, takže všetky argumenty o tom, ako je to neúctivé voči nejakým obetiam sú iba snaha manipulovať citlivou témou. Minaret nie je prejav islamistického fundamentalizmu. Neúctivá by bola vlajka DAÍŠ-u, fotka ich vodcu alebo iné prvky ich špecifickej symboliky. Hákový kríž v hinduistickom chráme tiež nepľuje na životy Indov v Britskej armáde, čo v boji s nacistami zomreli. Dialóg vyžaduje v prvom rade schopnosť otvorenosti a tolerancie - keď jedna strana nie je ochotná tolerovať ani maketu prejavu viery druhej, ťažko uvažovať o dialógu. Autori petície nevysvetlili, prečo je treba legislatívne ošetriť stavanie mešít a minaretov špecifiky, a nie svätýň náboženstiev obecne. Vyjmutie jedného náboženstva a uplatňovanie špecifických pravidiel proti nemu sa nezhoduje s predstavou sekulárneho právneho štátu minimálne od 19. storočia. Zároveň sa autori nezmienili, aké opatrenia majú na mysli - pravdepodobne z dôvodu, že ich opatrenia by príslušné časti ústavy porušili.
|
Hosť |
#8 Re:2016-06-14 19:01 |
Hosť |
#9 Re:2016-06-14 19:27Nevysvetlili ste, prečo multikulturalizmus na západe je iný než multikulturalizmus miestny. Pred štyrmi storočiami katolíci a evanielici boli nezlúčiteľné ideológie - časom ale tento ideologický rozpor stratil na váhe a obe vierouky nemajú problém spolu vychádzať. Nevysvetlili ste, prečo dané kultúry spolu nedokážu fungovať. Pokiaľ ide o to, na čo 90% Slovákov nadáva - pred 400 rokmi to boli nemeckí žoldnieri, pred 100 Maďari, pred 75 Židia, pred 20 zase Maďari, pred 10 Rómovia...ako vidíte, cieľ nadávania sa často mení podľa toho, čo je "in" a z odstupu času sa ukazuje, že ani Maďari, ani Židia, ani (väčšina) Rómov nie sú neschopní sa adaptovať väčšinovej populácii. Je zároveň úsmevné, ako sa snažíte hovoriť akoby za väčšinu, aby ste pridali hodnote svojho argumentu, i keď ide len o Váš názor. Pochopiteľne si to môžete myslieť, ale hodnotu argumentu to nijak nevylepšuje. |
host |
#11 minaret2016-06-15 05:47Myslím, že táto petícia nebude sláviť žiaden výrzaný úspech ani ju nepodporí väčší počet ľudí. Minaret ako umelecké dielo, ktoré má byť umiestnené na festivale pohoda je možno určitým symbolom, ktorý je spájaný s Islamom, ale pochybujem, že návštevníci pohody sa nad týmto budú nejakým spôsobom zaoberať. Pohoda láka široké spektrum najrozličnejších ľudí a preto ju využívajú na prezentovanie rôznych kultúrnych a možno aj náboženských stanovíšť. Autor petície zostáva v anonymite z neznámych dôvodov a nikde nie je uvedené jeho meno. Umiestnenie diela z názvom Minaret, ktoré skôr vyzerá ako stavba zo zápaliek určite nepodnecuje k nejakej forme rasovej nenávisti zameranej na islam. Je to proste len umelecké dielo, ktoré si tam asi ani nikto nevšimne. viac pozornosti mu venujú internetové média a ľudia, ktorý majú sami sklony k rasovej segregácií a náboženskej neznášalivosti, ktorá je podmienená súčasnym stavom Islámu vo svete a v Európe. Umiestnenie minaretu si nezaslúži vytvorenie petície. |
rich |
#132016-06-16 14:25sex drogy chlast and rock n roll, to mi nejak nejde dohromady s ramadanom . . . |
Hosť |
#14 Re:2016-06-17 15:37Islam nie je "multikultúrny" a nie je len pakultúrny, ale je to ničiteľ každej kultúry, je to niečo horšie ako fašizmus. Dajte si, prosím vás, studenú sprchu, ak vám vôbec pomôže. |
Anton Selecký |
#15 Re: Re:2016-06-17 15:45Vy ste prosím vás odkiaľ? Európu chceli dobyť Rómovia? Alebo protestanti? Alebo Židia? Máte vôbec pochop o histórii, prečo islam na Slovensku nie je žiadúci, ale vlastne nepriateľský? Aká multikultúrnosť? Islam je akože "kultúra"? Prosím - sú tu desaťtisíce Čiňanov, Vietnamcov, tisícky Ukrajincov a komu tí vadia? Majú svoje komunity, sú pracovití, majú svoje prosperujúce podniky, a nešíria tu ohňom a mečom nijakú "šaríu". Zobuďte sa, človeke, alebo azda - aj vy patríte ku nim.... |
Hosť |
#17 Re: Re: Re:2016-06-20 18:32Islam nie je kultúra, ale je to náboženstvo a dôležitá súčasť mnohých kultúr. Arabi, Iránci, Kazaši, Afgánci, Eritrejčania, Bengálci, Indonézania a ďalšie národy sú moslimovia a pravdepodobne Vás sklamem, ale len v drvivej menšine moslimských krajín je Šaría základ právneho systému. Hovoriť, že nejaké náboženstvo je Slovensku nepriateľské a nežiadúce, patrí do 40. rokov minulého storočia. "Alebo azda, aj vy patríte k nim..." áno, patrím k slobodomurárskym židofašistickým americkým moslimom, alebo čokoľvek, čo si dosadzujete za to Vaše "im". |
|
ŽIADOSŤ O ODVOLANIE JÁNA MIKASA Z POZÍCIE RIADITEĽA "ÚVZ"
Je tu niečo, čo chcete zmeniť?
Zmena sa nestane tým, že zostaneme ticho. Autor tejto petície sa postavil a podnikol kroky. Spravíte to isté? Vytvorte petíciu a začnite so spoločenským hnutím.
Začnite svoju vlastnú petíciuIné petície, ktoré by vás mohli zaujímať
ŽIADAME MINISTERKU DOLINKOVÚ, ABY NERUŠILA BENEFITY NA ZUBY
13046 Vytvorené: 2024-04-17
"Bojujme za krásu našej obce, bojujme za náš KAŠTIEĽ." Nedovoľme ministerstvu kultúry vziať nám to na čo sme právom hrdí.
638 Vytvorené: 2024-04-17
Otvorený list za zachovanie verejnoprávneho charakteru RTVS
2025 Vytvorené: 2024-03-14
Dajme stopku Cyklopruhom v Bratislave. Peticia
169 Vytvorené: 2024-04-26
Petícia za ochranu parčíku vo vnútrobloku sídliska 1. Mája / Mierová v Pezinku a zachovanie bezpečného pešieho pohybu
283 Vytvorené: 2024-03-30
Petícia za zaradenie Liptovskej nemocnice s poliklinikou MUDr. Ivana Stodolu do II. kategórie v rámci optimalizácie siete nemocníc
2063 Vytvorené: 2024-04-10
PETÍCIA PROTI VÝSTAVBE OBCHVATU OBCE STARÝ SMOKOVEC A ZA UDRŽATEĽNÚ EKOLOGICKÚ DOPRAVU VO VYSOKÝCH TATRÁCH
791 Vytvorené: 2024-04-08
Petícia proti pripravovanej regulácii parkovania v Bratislave Karlovej Vsi - PAAS KV2 Líščie údolie
164 Vytvorené: 2024-03-30
Verejná výzva na zakotvenie práva detí mať pri sebe rodiča v nemocnici
71956 Vytvorené: 2023-01-27
Petícia za vybudovanie nového výjazdu z Americkej triedy na Magnezitársku ulicu v mestskej časti Košice-Sídlisko Ťahanovce
305 Vytvorené: 2024-04-08
Otvorený list za revitalizáciu ihriska Wolkrova - Petržalka
108 Vytvorené: 2024-04-17
Jazda pod vplyvom drog
109 Vytvorené: 2024-04-15
Petícia za výstavbu spolu s Poliakmi vysokorýchlostných železníc Rail Orava na úseku Kraľovany - Kraków s pripojením Slovenska k poľskému projektu Podłęże-Piekiełko
930 Vytvorené: 2022-06-30
Za povolenie vstupu v sprievode zvieraťa na územie Tanapu
7217 Vytvorené: 2023-11-27
Stopka elektrickym kolobezkam
2496 Vytvorené: 2023-04-03
Patrik na hrad
16 Vytvorené: 2024-04-23
Odkaz Wetzlera a Vrbu: odmietame klamstvá a propagandu!
96 Vytvorené: 2024-04-12
Hromadná pripomienka k návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 139/1998 Z. z. o omamných látkach, psychotropných látkach a prípravkoch. Legislatívny proces č. LP/2024/114
720 Vytvorené: 2024-03-30
Petícia za zvýšenie počtu osobnej vlakovej dopravy na trati Malacky - Bratislava hl. stanica.
330 Vytvorené: 2024-04-15
Petícia proti zavedeniu rezidentskej parkovacej zóny v Podlaviciach.
9 Vytvorené: 2024-04-21