Petícia proti zavedeniu plateného parkovania na sídlisku Solinky

Kontaktujte autora petície

Táto diskusná téma bola automaticky vytvorená k petícií Petícia proti zavedeniu plateného parkovania na sídlisku Solinky.

Milan

#201 Re: Re: Re:

2013-10-17 09:49

#197: - Re: Re:

Zaujimave ten predaj pozemku, tým skôr, keď zdravotné stredisko funguje cca 100m odtial.  A to predalo naozaj mesto? Lebo na stránke mesta som k tomu žiadnu zverejnenú zmluvu nenašiel a ani v uzneseniach z 2008 to nie je... Ak máte viac info, môžete ich tu dať? Vďaka.


Hosť

#202 Re: Re: Re: Re:

2013-10-17 14:22

#201: Milan - Re: Re: Re:

Podľa katasteportálu sa treba pozrieť, komu patrí pozemok.Tá firma robí v oblasti zdravotníckych zariadení a pod. Pamätám si, že zhruba v tom období (2008-2009) bola aj na nástenke poslancov vystavená mapa a info o tomto zámere, ale zatiaľ sa tam nič nerobilo. Ak ten pozemok nepredalo mesto, tak potom nejaký iný vlastník, ale aj ten ho odniekiaľ musel získať.


Hosť

#203 KONKRETNY NAVRH UMIESTNENIA NOVYCH PARKOVISK - Platanová ul.

2013-10-17 17:52

Platanová 1 - západná strana paneláku: medzi múrom a začiatkom beton. plochy dobudovať volnu plochu za účelom zmeny zo šikmého na priečne statie - stačí širka 150cm..asfalt alebo beton; oproti nim vybudovať novú príjazdovu cestičku a na volnej ploche medzi stromami spraviť nové parkovisko ( stromy boli vysadené tak aby sa tam zmestili dva rady miest oproti sebe) odhad +27 áut /tvárnice/
Oproti Platanovej 1-4 vybudovať protismerný rad +5 áut /tvárnice/
Oproti Platanovej 4-5 vybudovať 2 nové uličky ( tam kde sa teraz stojí živelne) každá s dvoma priečnymi radmi miest so zakončením na urovni trafostanice odhad +40 áut /zo začiatku stači vysypať ďalšie kamenie, neskôr tvárnice/ ::: alternatíva 1 - ak sa miesto kde stojí rozostavana budova použije na garaže a parkovanie, potom stači iba jedna nová ulička alebo dve skrátené ::: alternatíva 2 - na ušetrenie miesta využiť nadzemnú konštrukciu ::: kompenzácia - po vysporiadani stavby počítať aj so zeleňou a ihriskom, v prípade realizovania garáži tie umiestniť pod zem
Pri Platanovej 10 predlžiť začiatok parkoviska po kontajnery a oproti to isté s lepším umiestnením smetnych nádob - nie do oblúka +1 auto /asfalt/
Platanová 28 - mierne rozšíriť začiatok parkoviska a oproti to isté, nárast +1 auto /asfalt/
Platanová 31 - predlžiť parkovisko so zachovanim stromov o jedno miesto na každej strane a ukončenie realizovať ako slepu uličku, na ktorej konci môžu vedla seba stáť ešte dve autá, nárast +3 autá /asfalt/
Oproti Platanovej 13 zrušiť hranatý oblúk, vytvoriť park. miesta a kontajnery umiestniť kolmo +2 autá po preznačení /asfalt/
Za vjazdom na Platanovú z Obvodovej - medzi pouličnou lampou a chodníkom vybudovať priečne miesta alebo využiť plochu po zastavku so zachovaním stromov odhad minim. +3 autá /tvárnice/
Platanová 19 - predlžiť parkovisko po stromy, oproti rozširiť po stromy dlhý oblúk smerujuci k ďalšiemu parkovisku aby sa tam dalo šikmo stáť +4 autá /asfalt/
Platanová 20 - predlžiť začiatok parkoviska po stromy, oproti tiež - po kontajnery +3 autá /asfalt/
Oproti Platanovej 23 zapustiť parkovisko hlbšie po stromy +1 auto /asfalt/

Čistý nárast 90 miest
Výrub - maximalne v oblasti okolo stavby
Milan

#204 Re: Re: Re: Re: Re:

2013-10-18 08:26

#202: - Re: Re: Re: Re:

Veď jasne. Kataster mám prelustrovaný, aj z neho je jasné, že mesto nemá na Solinkách ani v ich okolí žiadne svoje pozemky vhodné na parkovacie plochy.

Tamten pozemok vlastní firma O3 Invest z BA  a áno, robí so zdravotníctvom (v BA sú obchodnými partnermi aj s PENTOU). Získala ho kúpnou zmluvou zo 16.7.2008, ale nie je napísané od koho a archív mesta ani uznesenia takúto zmluvu nespomínajú. Preto sa pýtam, či nemáte bližšie informácie k tej zmluve... Ale tie pozemky mesto určite v minulosti vlastnilo. Buď údaje v archíve na stránke chýbajú, alebo sa to predalo niekomu inému v dobe dááávno minulej. Tak či onak, je to už asi jedno...


Hosť

#205 (7,8) KONKRETNY NAVRH UMIESTNENIA NOVYCH PARKOVISK - Jaseňová a Osiková ul.

2013-10-19 20:00

Parkovisko medzi Jaseňovou 1 a vežiakom predlžiť po chodník s ponechaním stromov +3 autá /asfalt/
Oproti Jaseňovej 5 - predlžiť parkovisko, kontajnery usporiadať hospodárnejšie a na konci oblúku ( medzi kontajnermi a začiakom ďalšieho parkoviska ) vytvoriť ešte jedno miesto +2 autá /asfalt/
Oproti Jaseňovej 7 - zrušiť oblúk na križovatke s uličkou k vežiakom +1 auto /asfalt/
Jaseňová 9 - predlžiť parkovisko po strom +1 auto /asfalt/
Jaseňová 4 - predlžiť uličku popri vežiaku, realizovať v zmysle planovaneho námestia a budúceho zámeru ohladom rozostavanej budovy, odhad +15 áut /tvárnice/
Jaseňová 6 - predlžiť parkovisko po strom, na úrovni medzi stromom a lampou vytvoriť jedno pozdlžne miesto, nárast +1 auto /asfalt/
Oproti Jaseňovej 6 - predlžiť parkovisko po pouličnú lampu, kontajnery umiestniť na kopu, chrbtami k sebe +2 autá /asfalt/
Pri panelaku Jaseňová 11-15 mierne predlžiť parkovisko na oboch koncoch čím po preznačení vznikne nové miesto +1 auto /asfalt/
Oproti Jaseňovej 15 - zrušiť oblúk medzi dvoma parkoviskami - tým sa mierne predlžia, kontajnery umiestniť efektivnejšie +3 autá /asfalt/
Jaseňová 16 - zrušiť celý veľký oblúk teda: predlžiť parkovisko po strom, na úrovni stromu by končilo aj susedné parkovisko ktoré nie je v jednej úrovni s parkoviskom pri Jaseňovej 16, medzi nimi umiestniť pozdlžne kontajnery +3 autá /asfalt/
Jaseňová 24 - predlžiť parkovisko po strom +1 auto /asfalt/
Oproti Jaseňovej 32 - v byvalom otočisku autobusov vybudovať pred kríkmi priečne miesta medzi lampou a značkou (-) +2 autá /tvárnice/
Oproti Jaseňovej 36 - predlžiť parkovisko po strom, bez nárastu áut /asfalt/
Oproti Jaseňovej 38 - predlžiť parkovisko po strom +1 auto /asfalt/
Oproti Jaseňovej 40-42 - zmeniť usporiadanie kontajnerov buď chrbtami k sebe alebo im vybudovať na ploche stojiská za parkoviskom +2 autá /betón pod kontajnery/
Oproti Jaseňovej 46 - zrušiť ostrovček pri trafostanici, bez nárastu áut /asfalt/
Jaseňová 46 - predlžiť uličku po stromy, ďalej na strane trafostanice ju zahnúť a potiahnuť až po chodník ku zastavke +13 áut /tvárnice/
Jaseňová 1-5 na strane garaži ( vjazd z Borovej ) - vybudovať na južnej strane penziona medzi chodníkmi priečne miesta +7 áut /tvárnice/ ::: oproti nim legalizovať pozdlžne státie na kameňoch rozšírením týchto miest na ukor asi 50 cm z chodníka, chodník môže byť zapustený hlbšie ku vchodom
Na samom konci tejto uličky vybudovať nové parkovisko popri východnej strane obchodu - šikmé státia medzi chodníkom k Osikovej a stromami s ukončením pri ihrisku cca +20 áut /tvárnice/ ::: kompenzácia - doplniť stromy aby nové miesta nepôsobili rušivo
Na vstupe na Osikovú od Jaseňovej rozšíriť cestu po pravej strane po stromy, aby sa tam dalo pozdlžne stáť, po lavej strane vytvoriť priečne miesta medzi kontajnermi / stromami a chodníkom, konštrukcie-prašiaky? preložiť ak ešte plnia účel +3 autá /asfalt/
Osiková 12 - predlžiť parkovisko po stromy +1 auto /asfalt/
Oproti Osikovej 11 predlžiť parkovisko po strom +1 auto /asfalt/
Na začiatku a konci parkoviska Osiková pri 9-11 zrušiť oblúky po stromy čím po preznačení vznikne nové miesto +1 auto /asfalt/
Osiková 9 - medzi stromom a vjazdom do miniuličky vytvoriť priečne miesta +1 auto /asfalt/
V miniuličke medzi Osikovou 8 a 9 zrušiť pásy medzi cestou a panelakmi a umožniť šikmé státie +7 áut /tvárnice alebo asfalt/
Osiková 8 - predlžiť parkovisko po strom a medzi stromom a vstupom do miniuličky vybudovať priečne miesta +2 autá /asfalt/
Oproti Osikovej 8 - kontajnery umiestniť priečne alebo za parkovisko a v oblúku medzi stromom a križovatkou s pokračovaním Osikovej vytvoriť nové miesta +5 áut /tvárnice/
Osiková 4 - zrušiť ostrovček, bez dopadu na nárast miest
Pozdĺž hlavnej cesty medzi križovatkou s Osikovou a ukončením cyklochodníka vybudovať pozdlžne miesta +13 áut /asfalt/

Čistý nárast za obe ulice 112 áut
Výrub - maximalne v oblasti okolo stavby - strašidelný hrad

Na zamyslenie I: Na južnej strane vežiaka Jaseňová 2 sa dajú vybudovať priečne alebo šikmé miesta v počte 15-20 áut. Vjazd by bol z parkoviska oproti Jaseňovej 5. Realizovať len po odsuhlasení obyvatelov.
Na zamyselenie II: Oproti Jaseňovej 44 vybudovať miniuličku po stromy medzi chodnikom k zastavke a stromami pri trafostanici s nárastom 10-15 áut
Na zamyslenie III: Pod vnútroblokom Osiková vybudovať podzemne garaže.

Hosť

#206

2013-10-20 19:06

Je to jedna z možnosti ako vyjadriť nesúhlas s nedomyslenou akciou.Nejde tu v tejto akcii o pomoc ludu,ale len na naplnenie mestskej pokladnice aj za nedomyslenú blamáž.Mesto nedokaže ustražit platene miesto obyvatela ktorý momentalne nie ja doma a ked sa vrati aby mu nestal niekto na jeho mieste.

Hosť

#207 (9) KONKRETNY NAVRH UMIESTNENIA NOVYCH PARKOVISK - Borová ul. A ZAVER

2013-10-20 20:09

Borová 1 - predlžiť parkovisko po chodník +2 autá /asfalt/
Oproti Borovej 7 - zmeniť usporiadanie kontajnerov +1 auto
Oproti Borovej 8 - predlžiť parkovisko o jedno pozdlžne miesto, bez nárastu
Prepojiť parkoviská medzi Borovou 8 - 9 so zachovanim chodníkov a preloženim pošt. schranky +5 áut /asfalt/
Pred vchodom do Elpasu využiť volnu plochu medzi chodníkmi na šikmé parkovanie, vjazd riešiť cez neoficialny chodnik ( pre chodcov je určený ten čo konči prechodom ) +5 áut /tvárnice/
Prepojiť parkoviská medzi Borovou 11 - 12 so zachovaním stromu a chodnika, bez nárastu /asfalt/
Vybudovať priečne miesta po oboch stranách prijazdovej cestičky k penzionu a mierne ju posunúť kvoli stánkom - asi o meter +6 áut /tvárnice/
Oproti Borovej 12 predlžiť parkovisko a kontajnery usporiadať za sebou +1 auto /asfalt/
Medzi parkoviskom a chodnikom na úrovni Borovej 14-18 vytvoriť miniuličku so šikmým státim +10 áut /tvárnice/
Za Borovou 18 zlegalizovať medzi chodnikom a vstupom do trafostanice miesto aspoň vysypaním kamenia
Pri severnej strane vežiaka Borová 31 zapustiť parkovisko hlbšie ku chodníku, mierne ho predlžiť, kontajnery preusporiadať a medzi cestou a výmeničkou zrušiť úzky pás, odhadom +3 autá /asfalt/
V uličke medzi vežiakmi Borová 30 a 31 zrušiť na začiatku oblúky po oboch stranách medzi chodníkmi a parkoviskom, na strane bližšie k Borovej 30 toto parkovisko mierne predlžiť +3 autá /asfalt/
Na začiatku uličky k Borovej 31 zrušiť oblúky po oboch stranách +1 auto /asfalt/
Predlžiť uvedenú uličku v zmysle planovaného námestia a vytvoriť miesta s nárastom aspoň +8 áut /tvárnice, možno aj podlažné konštrukcie/
Zlegalizovať statie pred Borovou 19, bez nárastu /asfalt/
Oproti Borovej 20 spraviť miesta medzi stromami a chodnikom k vežiaku Borová 30, kontajnery posunúť +2 autá /asfalt alebo tvárnice/
Medzi Borovou 24 - 26 zapustiť parkovisko hlbšie ku chodníku pre zlegalizovanie státia v strede uličky, ďalej túto uličku mierne predlžiť pre lepšie usporiadanie kontajnerov, zhruba +5 áut /tvárnice na preložené miesta, pod kontajnery beton/
Borová 34 - zrušiť oblúk a predlžiť parkovisko +3 autá /asfalt/
Oproti Borovej 41 predlžiť uličku s novými parkovacími miestami cez chodník ( pre bezpečnosť tam umiestniť retarder ) popri stromoch k západnej strane vežiaka Borová 29, odhad +20 miest v dvojrade /tvárnice/ ::: len po odsuhlasení obyvatelov vežiaka, nutnosť preložiť lavičku a kompenzovať zeleň

Čistý nárast 75 miest
Výrub 0

Na zamyslenie: Na severnej strane Borovej 1 využiť volnu plochu na parkovanie - len po odsúhlaseni obyvatelov.


Navrhy spolu: čistý nárast minimalne 531 áut - potreba vytvorenia pre ne aspoň 700-800 miest, náklady okolo 1mil. EUR, pripadné garaže ako súkromne investície
A teraz machry vymyslite financovanie :--) Možno postupná realizácia každý rok po stovke a niektorá z foriem spoplatnenia. Ked to hádžem do kalkulačky návratnosť pri spoplatnení vypadá na 20 rokov takže asi taká zlatá baňa to PPP nebude, ale tam sa ráta iba s 490 miestami, čo može znamenať plus len 300 áut

Hosť

#208

2013-10-21 06:43

Treba tejto nehoraznosti zabranit uz v zaciatku.

Hosť

#209

2013-10-21 09:26

Nechcem aby sa spoplatnilo parkovné kde to spejeme????
Slavomír Fačkovec

#210 petícia a čísla

2013-10-21 10:49

Niekoľko čísiel
odovzdané petičné hárky – počet podpisov:
- 2.027 listinné
- 1.654 internetová petícia
celkom: 3.681 podpisov

Komunálne voľby v roku 2010 na Solinkách (Solinky: volebné okrsky č. 24 – 35):

celkom zúčastnených: 4.118
počet hlasov za primátora Igora Chomu: 1.760
počet hlasov poslancov:
Jozef Badžgoň     976
Jozef Hudcovský  936
Radoslav Židek    803
Ladislav Čellár     753
Jaroslav Gažo      752

Dodávam, že zbieranie podpisov pod petíciu trvalo iba mesiac a niekoľko dní - vyhlásenie petície (31.8.2013), odovzdanie petičných hárkov (4.10.2013).

zdroj:

http://www.zilina.sk/userfiles/mesto/velebn%C3%A9%20okrsky%20a%20volebn%C3%A9%20miestnosti%20v%20nich.PDF

http://www.zilina.sk/65/vysledky-komunalnych-volieb-2010/

http://app.statistics.sk/kv2010/files/za.pdf


Marek Lacko

#211 správa autorovi petície

2013-10-21 11:32

Dobrý deň pán Fačkovec,

Sledujem Vašu aktivitu ohľadne parkovania v Žiline a v prvom rade sa Vám chcem poďakovať, že ste "zdvihol zástavu" a umožnil tak občanom prejaviť svoj názor a svoju vôľu. Pridal som sa k elektronickej petícii, žiaľ papierový hárok som odovzdať nestihol. Sledujem stretnutia s poslancami / primátorom, ktoré sa na Solinkách organizujú, žiaľ pracovné zaťaženie a povinnosti v rodine mi zatiaľ neumožnili zúčastniť sa. Na dnešnom stretnutí ak mi to povinnosti dovolia, by som prišiel názor obecný podporiť aspoň svojou účasťou. Ak by mi to však nevyšlo, posielam Vám aspoň pár postrehov, ktoré k téme mám. Verím, že Vy a ľudia, ktorí s Vami na stretnutia chodia dali dokopy veľa dobrých myšlienok a pravdepodobne ich budem len opakovať. Ak je to tak, potom som rád a všetko je v poriadku, ak však v mojich riadkoch nájdete nový podnet, ktorý pomôže, budem sa tešiť o to viac.
Ešte raz chcem vyjadriť svoju vďaku a podporu, budem sa snažiť nájsť spôsob ako skĺbiť svoje pracovné, rodinné a občianske povinnosti a postupne sa zapojiť do verejného života. Nasledujú postrehy k parkovaniu.

• So zavedením spoplatnenia parkovania nesúhlasím. Riešenie parkovania je potrebné ale cesta, ktorou sa uberá návrh je pre občanov neprijateľná. Návrh pokračuje v rozdávaní verejných statkov súkromným podnikateľom a takýto spôsob riešenia vecí je potrebné zastaviť.
• Pripomenul by som pánom poslancom a pánu primátorovi, že sú naši zamestnanci a my, občania, sme tí, ktorých záujmy majú chrániť a ktorých problémy majú riešiť. Pokračovať v spôsoboch, ktoré tu boli zaužívané za pána Slotu, kedy sa mesto vzdalo príležitosti vlastnými rukami a hlavami riešiť a spravovať parkovanie v meste a vytvorilo podnik pre súkromného podnikateľa už nie je prijateľné.

• Pri riešení parkovania môžu poslanci postupovať viacerými spôsobmi.

○ Napríklad je možné situáciu využiť ako podnet na vytvorenie mestského parkovacieho družstva, ktoré môže parkovanie riešiť určitým poplatkom, za ktorý bude pre občanov jasný a konkrétny úžitok. Všetky poplatky budú použité na riešenie témy a naviac vznikne pracovná príležitosť pre niekoľko ľudí. Je neprípustné, aby pri riešení verejného problému ako je parkovanie pred vlastným bývaním dostal do rúk súkromný podnikateľ a aby sa činnosť okolo správy parkovania stala predmetom tvorenia zisku do súkromného vrecka.

○ Na celú vec je možné pozrieť sa zo strany daňovej záťaže bežného občana. Daň z príjmu, spotrebné dane, odvody do sociálnej a zdravotnej poisťovne, rôzne ďalšie dane a správne poplatky, DPH - keď sa toto všetko uplatní na príjem bežného občana, zistíme že z príjmu 100 Eur má menej ako 30 EUR. Celý rozdiel je príjmom štátneho rozpočtu či už na centrálnej alebo lokálnej úrovní. Riešenie parkovania, ktoré navrhujú poslanci je ničím iným, len ďalším správnym poplatkom zvyšujúcim "daňové zaťaženie", naviac bez jasného a istého prínosu a ešte aj s priestorom pre zisk súkromnej osoby. Slovenský národ je dobrosrdečný, dobromyseľný ale nie je sprostý ! Ľudia nie len že majú pocit ale aj vedia, že tie peniaze, ktoré odvádzame musia stačiť. Vnímame predražené štátne zákazky, neefektívne hospodárenie so zverenými peniazmi a hovoríme si, že za zaplatené peniaze nie je služba zo strany štátu adekvátna. Nech teda poslanci miestneho zastupiteľstva hľadajú riešenie pre svojho zamestnávateľa a ak je problém nesprávne rozdelenie príjmov štátu medzi centrálnou a lokálnou správou, nech spolupracujú so zastupiteľstvami ďalších miest a obcí a vyvinú tlak na vládu a parlament. Nech rozvinú takú iniciatívu a ľudia ju radi podporia napríklad v podobe podpisu pod petíciu.

• Povedal by som to tak, že aktivitu občanov ohľadne aktuálne riešeného parkovania by si mali poslanci a pán primátor vyložiť tým správnym spôsobom. Občania hovoria "Tak Dosť !". Vážený pán primátor, páni poslanci, zabudnite na svoju príslušnosť k politickým stranám, my, občania sme tí, ktorí vás platia a ktorých veci verejné máte v ich záujme spravovať a riešiť. My občania budeme pozorne sledovať vašu prácu a v prípade, že nebudeme spokojný, budete odvolaní a vymenení !

Zatiaľ toľko v zhone medzi pracovnými poradami a budem sa tešiť na osobné stretnutie (ak sa to dnes podarí).

S pozdravom,
Marek Lacko
Slavomír Fačkovec

#212 Re: správa autorovi petície

2013-10-21 13:19

#211: Marek Lacko - správa autorovi petície

Pám Lacko,
ďakujem Vám za Vašu správu a podporu. Ja vychádzam z rovnakých myšlienok, že primátor Igor Choma a mestský poslanci sú našimi zamestnancami a mestský majetok sa nemá rozdávať súkromným firmám ale hospodárne s ním nakladať.

Ku komentáru č.207 - ďakujem za konkrétne návrhy, kde vybudovať parkoviská a k Vašej poznámke "A teraz machry vymyslite financovanie :--) " iba dodávam:

My občania si z daní platíme odborné útvary na mestskom úrade, tak nech navrhujú spôsob financovania! Na poslednom stretnutí pán primátor povedal, že Žilinská parkovacia dlhuje mestu 200.000 Eur. Sú tu aj eurofondy - ak sa nedajú použiť priamo, pretože nie sú vyhlásené programy na parkovanie, tak eurofondy použiť na iné projekty (napr.aj Národná ul. sa dala financovať z eurofondov) a ušetrené peniaze použiť na výstavbu parkovísk.

Pred komunálnymi voľbami v roku 2010, vtedy ešte kandidát na primátora Igor Choma sľuboval riešenie parkovania.
link (od 2:38 min.)  http://vimeo.com/16235324

Milan

#213 Re: (9) KONKRETNY NAVRH UMIESTNENIA NOVYCH PARKOVISK - Borová ul. A ZAVER

2013-10-21 13:39

#207: - (9) KONKRETNY NAVRH UMIESTNENIA NOVYCH PARKOVISK - Borová ul. A ZAVER

Zdravím. Neviem či tie Vaše návrhy niekto posunul oficiálne na mesto, ale ja som tak práve urobil - mailom p. Líškovi a na odbor dopravy. Ak aj niekto iný, určite to nebude na škodu, keď to budú mať viac krát... :).

Viem že pred stretnutím s primátorom si to už nepozrú, ale skôr sa mi nedalo... Každopádne sa nemôže vyhovárať, že žiadne konkrétne návrhy nedostal!

V stručnosti som napísal aj svoj návrh, kde som zdôraznil najskôr budovanie miest, že by to malo spravovať mesto a nie súkromná firma a že občania nie sú apriori proti plateniu, ale sú proti plateniu za nič. Ak platiť, tak za konkrétne miesto.

 

Milan

#214 Re: Re: (9) KONKRETNY NAVRH UMIESTNENIA NOVYCH PARKOVISK - Borová ul. A ZAVER

2013-10-21 14:00

#213: Milan - Re: (9) KONKRETNY NAVRH UMIESTNENIA NOVYCH PARKOVISK - Borová ul. A ZAVER

Tak p. Líška mi veľmi proptne odpísal, že podnety z diskusie majú už zosumarizované. Týmto mu tu treba vyjadriť poďakovanie... Už je len otázka ako sa zosumarizované zapracuje a prejaví v realite. Dovidenia dnes o 17.00...


Hosť

#215 Re: Peticia

2013-10-23 08:55

#52: Altar - Peticia

Petícia bola doručená na MÚ

osa

#216 !!!

2013-10-23 10:15

Pretože v situácií, v ktorej sa už nachádzame, keď už ani nami zvoleným poslancom nemôžme dôverovať, je potrebné byť v strehu a reagovať na všetky šumy a negatíva, ktoré prenikajú zo všetkých strán.Do budúcnosti privítam každú podanú ruku. Aj za seba ďakujem všetkým prispievateľom a aktérom.
(osa.yasol@gmail.com)

Slavomír Fačkovec

#217 stretnutie s poslancom mestského zastupiteľstva

2013-10-24 14:51

Dnes som sa stretol s poslancom Ing.Jozefom Štrbom (volebný obvod č.6 - Bytčica) a náš rozhovor sa niesol v konštruktívnom duchu - rozumel našim výhradám voči tomuto PPP projektu. Spolu sme sa zamýšľali nad iným riešením a vyzerá to, že to iné riešenie aj nájdeme. Predbežne sme sa dohodli, že sa spolu ešte stretneme aj s ďalšími poslancami na zasadaní komisie mestského úradu, ktorá sa bude zaoberať parkovaním na Solinkách.
Zo stretnutia mám dobrý pocit, že sa to konečne začína uberať správnym smerom.
Milan H.

#218

2013-10-24 21:18

Na stránke mesta sa predvčerom objavila výzva na spracovanie urbanistickej štúdie Centrum Rudiny II - http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazoznam&id=1048 .

O takomto centre počujem 1. krát, ale prekvapivo sa to Solinkárov bytostne dotýka !!! Ide totiž o územie medzi Solinkami a Hlinami VI (lúka pri Tescu a Lidli). Nie som architekt, ale ak som dobre pochopil, na voľnej ploche cca 30 000 m2 sa počíta s vybudovaním do 6 000 m2 obchodov + byty a ďalšie prevádzky. K parkovaniu tam píšu "Parkovanie a odstavovanie vozidiel očakávame riešiť tak, aby sa na túto funkciu, podľa možností, nezaberali ďalšie plochy z už obmedzenej disponibilnej plochy centra." - mám iba ja pocit, že tu niekto z ľudí veselo robí idiotov?

Súťaž vyhlasuje spoločnosť ISTROFINAL, a.s. a v texte sa nelichotivo vyjadruje o vybudovaní TESCA a LIDLU ako o necitlivej výstavbe, pričom ale pozemok pod TESCOM vlastní spoločnosť ISTROFINAL ZA, s.r.o. (sídlo rovnaké ako vyhlasovateľ). Spomínaný voľný priestor vlastní sčasti mesto Žilina (okolo panelákov) a väčšinu spoločnosť MYKA spol. s r.o.. Mesto asi s takýmto postupom súhlasí, keďže spolupracuje pri súťaži a MYKA asi tiež nebude proti, aby sa nám tu pred nosom postavila ďalšia zóna obchodu... (aj preto, že má na pozemkoch vedené záložné právo v prospech ISTROFINAL ZA. Hádam by bolo vhodné sa aj s poslancami Hlín spojiť. Jeden z nich (Ing. arch. Dušan Maňák) je aj v porote tej súťaže a zároveň ma písané bydlisko v paneláku hneď pri tom území, tak by na to mohol mať triezvy pohľad. Tá výstavba tam raz isto bude, tak treba s kompetentnými riešiť, nech aspoň dohodnú maximálne budovanie parkovania...

Hosť

#219 Re:

2013-10-28 12:03

#218: Milan H. -

Dnes o 17.00 hod beseda primátora s občanmi na MÚ.

 

osa

#220 Píšu o nás <=> O VÁS

2013-10-28 12:07

Otázka pakovania na sídliskách je problémom každého slovenského mesta. Samosprávy hľadajú model ktorý by rýchlo zaviedli do praxe. K tomuto problému chýba „ Verejná diskusia“, ktorá by tento problém otvorila a predišla kolíznym stavom, ktoré sa už v spoločnosti prejavujú. Je nevyhnutné túto tému posunúť do médií. Len takto sa o veci môžu dozvedieť všetci občania. Musíme zastaviť samovoľné konanie samospráv. Metódy ktoré hodlajú použiť predražujú život a sú možno novými nástrojmi na zdanenie.
odkazy:
http://aktualne.atlas.sk/ppp-projekty-aj-spoplatnenie-zilina-riesi-nedostatok-parkovacich-miest/dnes/doprava/
http://www.zilinadnes.sk/spravodajstvo/choma-rozzuril-solinkarov

Hosť

#221

2013-10-29 09:24

WTF !?!? je normálne, že stránka www.zilina-solinky.sk , prezentovaná poslancami ako fórum pre občanov Soliniek sa zmenila na predvolebný web Strany zelených ?!? To si snáď p. Čellár fakt robí z občanov totálnych idiotov...
osa

#222 Re:

2013-10-31 16:57

#221: -

V tejto situácií, keď naši zvolení zástupcovia - poslanci, robia kroky na utlmenie konverzácie ktorá im je zrejme nepríjemná alebo ich zbytočne zaťažuje, musíme komunikáciu aktivovať inými prúdmi - cestami, ktoré už nebudú môcť ovplyvňovať. Aj ja privítam návrh, ktorý by naše postoje viac zviditeľnil.

Môžeme predbežne zapôsobiť priamo na svojích poslancov cez ich kontakty a žiadať vysvetlenia - návrhy, ktoré podali v mene občanov ktorých zastupujú. Uvedené možno získať na: http://www.zilina.sk/141/vybory-v-mestskych-castiach/

Podrobným preštudovaním oficiálných stránok, je možné sa dopracovať k záveru, že jediným aktérom na MÚ je primátor a jeho administratíva.

 


Hosť

#223

2013-11-01 18:39

Ako na to? V prvom kroku spoplatniť druhé a ďalšie auto v domácnosti a takisto dodávky - podľa dĺžky alebo tonáže. Týmto menšiu časť áut vyženieme a za zvyšok získame finančné prostriedky. Za ne začať postupne budovať nové plochy. Ročne to možno bude len 30-50 miest na sídlisko, ale stále lepšie ako nič. Ďalšie miesta navyše budovať podľa finančných možností. Mesto ďalej môže ľudí motivovať, aby nezaťažovali životné prostredie a infraštruktúru v meste a na presun nevyužívali autá v takom rozsahu ako doteraz tým spôsobom, že sa zaviaže: za každé 1 percento nárastu intenzity cyklistickej dopravy smerom na a zo Soliniek a tak isto za každé 1 percento nárastu počtu cestujúcich-Solinkárov v MHD vybuduje ďalších 10 miest v nasledujúcom roku. Takže ak stúpne využívanie bicyklov Solinkármi o 0,5 % a MHD o tiež o 0,5 %, mesto vybuduje v ďalšom roku 10 miest navyše. Ak stúpne dokopy o 5 % vybuduje 50. Táto kampaň môže trvať 5 rokov alebo jedno volebné obdobie.
Toto riešenie môže byť plošné pre všetky sídliská. Nemusí sa týkať len Soliniek. Ak sa pýtate ako sa zistia tie nárasty, tak pri cyklochodníkoch existujú sčítače. Pri Solinkách nie sú, ale môžu sa dokúpiť ideálne cez eurofondy. Využívanie MHD sa zas dá zistiť podľa počtu označení čípových kariet na zastávkach sídliska alebo podľa ich označení osobami s bydliskom na danom sídlisku.
Nevyhýbal by som sa ani provizorným riešeniam. Na stretnutí síce bolo spomenuté, že štrk ako provizorne parkovacie miesto je nevyhovujúce /štrk sa roznáša po okolí/, ale stačí sa pozrieť tam, kde takéto riešenie je a nemyslím si že by s tým boli zásadné problémy. Jednak pri strašidelnom hrade a tiež aj vo vnútri Javorovej. Toto je tiež cesta.

Hosť

#224 Re:

2013-11-02 18:30

#223: -

problém je v tom, že mesto chce len od obyvateľov sídliska solinky platiť prašule za to, že im vlastne nedá nič a matematika nepustí - ak sa predá len kapacita parkovísk obyvateľom sídliska v cene 30 eur za motorové vozdilo, mesto nebude mať peniaze na splácanie prevádzky parkovacieho systému.. navyše zabudni na tému nárastu cyklodopravy, resp. využitia mhd - vždy sa nájdu dôvody na zvýšenie ceny parkovného opätovne bez poskytnutia protislužby...


Hosť

#225

2013-11-04 18:12

Prídem k dcére na návštevu do ZA, nemám poriadne kde zaparkovať a ešte aj platiť. To snáď nie !!!!!!