Viac umenia do Domu umenia

Quoted post

vaclav macek

#11 Re: Pripomienka

2016-04-13 14:26

#10: Návštevník - Pripomienka 

 Vážený pán návštevník/návštevníčka,

ak niekto škodí umeniu, tak dnešné vedenie Kunsthalle. Problém totiž spočíva nie v tom, že KHB volá do výstavných priestorov deti zo škôlok a škôl, ale v tom, že jediný veľký výstavný priestor v centre Bratislavy vedenie KHB vyhradilo len jednému typu súčasného umenia. O výchovu detí k pochopeniu súčasného umenia sa dlhodobo usiluje aj Bibiana, aj SNG, aj GMB, keď pribudlo aj KHB, tak je to jedno ďalšie ohnivko v rade. V tom nie je skutočne problém, ja som len upozornil, na to, že ak mimo organizovanej návštevy detí príde do KHB za celý deň sedem či sedemnásť ľudí, tak je to podľa mňa zásadná chyba. Štátna investícia vo výške 300.000e za rok sa mi preto zdá mrhaním a nápravu vidím nie v jej likvidácii, ale vo výmene vedenia, ktoré spolu s výchovou  detí dokáže pripraviť program tak, aby sa návštevnosť denne pohybovala aspoň okolo 50ľudí a aby sa súčasné umenie mohlo prezentovať v celej šírke a nielen v jeho neokonceptuálnom šate.

Replies

Mira Sikorova-Putisova

#12 Re: Re: Pripomienka

2016-04-27 21:04:47

#11: vaclav macek - Re: Pripomienka 

na margo uvedenej plurality vytvarnych titulov v Dome umenia pred vznikom KHB:

na prelome rokov 2011/2012 som sa ako kuratorka PGU v Ziline sa spolupodielala na realizacii vystavy Nulte roky v Dome umenia. PGU bola jednym z jej hlavnych organizatorov. DU-NOC neposkytlo na projekt nic okrem priestoru (s tymto vedomim sme vsak do toho projektu isli). Pocas instalacie vystavy a jej trvania som sa musela vysporiadat s takmer nulovym zabezpecenim, elementarnou neschopnostou prislusneho personalu NOC zasvietit konkretne svetla - tak aby nerusili projekcie. Vrcholom vsetkeho bola absolutna neochota vtedajsieho riaditela p. Tazberika podpisat preberaci protokol za vystavu - cize prevziatie zodpovednosti za nu - nastastie tak po dlhych prietahoch ucinil. Z mojho uhla pohladu - pred vznikom KHB bol DU NOC po vsetkych strankach amatersky fungujuca institucia poskytujuca holy priestor nevalnej kvality avsak v strede mesta.   Takze ak hovorime po A: o pluralite vo formach a mediach jednotlivych titulov pred vznikom KHB, treba povedat aj B: realizovali sa vo vystavnom priestore oprostenom od akejkolvek elementarneho servisu na profesionalnej urovni - cize cely nutny servis bol na pleciach autora (ak mal nebodal na vystave instalaciu komplikovanejsieho technickeho charakteru - najlepsie urobil ak si ju chodil vypinat/zapinat a servisovat sam)