PETÍCIA PROTI VYTVORENIU PLATENÝCH PARKOVACÍCH ZÓN V TRENCÍNE


Hosť

/ #286 Re: martin pagáč predseda petičného výboru

2016-05-18 13:31

#285: Martin Pagáč predseda petičného výboru - martin pagáč predseda petičného výboru  

Vážení páni.

Ako ste napísali: "Dozvedeli sme sa podrobnosti o vzťahu mesta a TPS a nikomu z nás sa to nepáčilo. " Na inom mieste "Ľudia, ktorí sa zapojili do petičnej akcie však hovoria rovnakým jazykom a napriek tomu, že nepoznajú detaily vťahov medzi mestom a TPS tak chápu, že nie čo nie je v poriadku." Ak niečo nepoznám, nemôžem to chápať - alebo sa mýlim? Môžem sa toho obávať... Tá kritizovaná zmluva z roku 2009 so schválením nového VZN zanikne...

Tak ako som subjektívny ja, sú subjektívni aj podporovatelia petície. Bojujete proti systému, ktorý nepoznáte, bojujete proti ľuďom, ktorých nepoznáte, podsúvate myšlienky o tom, že je tu páchaný podvod na občanoch. Problém s parkovaním treba vyriešiť čím skôr a nie čakať kým budú postavené záchytné parkoviská a snívať o kyvadlovke zadarmo, ktorá všetkých bez rozdielu povozí po meste. Úprimne Vám prajem, aby sa splnili vaše požiadavky. Spoplatniť len centrum mesta a obyvateľom dať PK po 5€ - a ja si myslím, že sa nič nevyrieši. Môj otec hovoril, že múdry sa učí na chybách iných a nie na vlastných.

Skúsenosť z iných miest ohľadne lacných rezidentských kariet za relatívne málo eur (5-15), ktorá vás oprávňuje zaparkovať len na jednej - dvoch uliciach k ničomu nevedie. Aj v iných mestách majú problém s tým, že počet parkovacích miest je oproti počtu bytov nízky. Ak si ľudia nenájdu miesto na ulici pred domom, musia parkovať na inej ulici, a to už za plnú cenu. V prípade rezidentského parkovania, v danej zóne nemôže parkovať nik iný - napr. návšteva. V súčasnom návrhu VZN as hovorí o zmiešanom parkovaní, tzn. návšteva parkovať môže - musí si zaplatiť hodinové parkovné alebo si môže zakúpiť PK návšteva.

K Vašej otázke - odpovedá sa každému jednotlivcovi. A budú aj zapracované - napriek Na tom, že vysvetľuje "v duchu politiky TPS" sa mi zdá logické, keďže na tom pracuje a konzultuje už od septembra minulého roku a mnoho ľudí "objavilo Ameriku" pred troma týždňami.

"Netreba však zabúdať na to, že tieto pripomienky nie sú pripomienkami podľa zákona o obecnom zriadení a nie je možné ich považovať za pripomienky k návrhu VZN. Ide iba o určitú formu stanoviska občana k obsahu predloženej parkovacej politiky. "
A napriek tomu budú zapracované - a to je podľa mňa dialóg...

A ZŤP? Mám synovca, ktorý je ZŤP - má diabetes - denne behá 10km a behá aj maratóny... Som za to, aby sa dalo parkovanie zdarma každému, kto je na auto zdravotne odkázaný - títo ľudia si môžu vybaviť parkovací preukaz na základe ktorého im mesto vyhradí konkrétne parkovacie miesto a keď chcú, parkovať môžu aj na Mierovom námestí.

Súčasný stav centra mesta je, že obyvatelia bývajúci v centre mesta, si môžu kúpiť PK v cene 50€ - nejaký veľký odpor som nezaznamenal, v novom návrhu sa cena znižuje na 30€ a do tejto zóny majú patriť aj obyvatelia Hviezdoslavovej ulice, ktorí by v cene karty mohli parkovať aj na parkoviskách Rozmarínova a Palackého.

A ešte by som Vás požiadal o vysvetlenie "v záujem akej úzkej skupiny ľudí" koná mesto a TPS. Môžete prosím menovať, pretože vaše obvinenia sú veľmi všeobecné. Ak sa niekto správa nehospodárne, prosím uveďte konkrétne faktúry, zmluvy, prípadne iné dôkazy ako vaše domienky.

"Občania trvajú na tom aby parkovacia politika bola výhradne pod správou mesta!!" veď aj je... Nikto v TPS sa komunikácii s mestom, poslancami či občanmi nebráni, avšak nechať sa osočovať rozvášneným davom, nie je podľa mňa konštruktívne.

A k panovi Petrovi:

1. Ak si kúpite permanentku do sauny, fitness alebo kdekoľvek inde, tiež vám negarantujú, že vždy keď si zmyslíte, tak vás pustia, keď majú plno...

2. Podľa reakcií ľudí si myslím, že ceny ľudí pohli, a to bolo cieľom, či dôjde k zníženiu cien alebo nie vám neviem potvrdiť ani vyvrátiť. Možnosť vyjadriť sa k nim mali poslanci niekoľko krát, pre mňa je zaujímavé ako reagovali včera... To že v iných mestách (Mníchov, Berlín, či ktoré ešte boli spúšťané) majú zrejme lepšie zázemie, čo sa týka počtu parkovacích miest a domnievam sa, že nie je potrebná regulácia, prípadne dobudovanie toľkého počtu parkovacích miest.

3. Koľko sa odvádza štátu s týmto nesúvisí. To že platíme štátu veľa - s tým súhlasím, ale to nám pri riešení parkovanie v TN nijako nepomôže.

4. K tomu sa nebudem vyjadrovať - prirovnať niekoho k nacistom je na mňa moc.

5. Výšky platov sú zverejnené a prémie žiadne nie sú... Čo sa týka nákladov, poslanci ktorí mali záujem ich obdržali, a myslím si, že je to prehľadnejšie ako rozpočet mesta.  

PS: Nie som Tono, som Peter, Tono je moderátor zo včera - mimochodom kamarát, ktorý ma včera veľmi sklamal.