Petícia za zrušenie tvrdého y

Ipsilon

/ #6 Re: Re: Re:

2015-06-04 08:34

#5: Viki - Re: Re:  

 Písmo je najvíznamňejším vinálezom ľudstva! Úlohou písma sú LEN tieto dve veci: 1. Záznam a 2. Reprodukcia informácii!!!

A funguje to rovnako ako magnetofón!

Číňaňia veďia podla úrovňe ňejakích 30 000 až 60 000 tisíc znakov = slov. čo zaberá dosť veľkú časť kapaciti mozgu, a je to podľa mňa na zabiťie času flákačov čo ňeveďia čo od nudi.... ale zase má to víhodu, síce majú veľa dialektov s rozďielnou víslovnosťou! Ale písmo majú rovnaké a teda sa momocou písma veďia efektívňe dorozumieť.... obrázkové písmo mi príďe ako keď chceš napísať 5, tak napíšeše 5 čiarok.. keď 10 tak 10 čiarok...

Potom sú tu takí angličaňia... ktorí majú síce písmená, ale ich víslovnošt ako hlások je pomerňe ňejednoznačná! Čo je hlavním dôvodom toho, že majú pomerňe rozďielnu víslovnosť. Konkrétňe Anglickú, Americkú, Austrálsku, Indickú či Ňemeckú... Osobňe mám najradšej Ňemeckú! Pretože je veľmi zrozumiťeľná! .. teda aspoň mňe...

Aktuálňe prebieha na veľa základních školách experiment. Prváci sa učia písať písmom "Comenia Script". Finta je v tom že sa vlastňe učia písať písmom ktoré sa veľmi podobá na tlačené písmo! A teda sa vlastňe musia naučiť v podstaťe LEN polovicu znakov! A učia sa to oveľa ríchlejše!

Ako to funguje je jasné! Slová sú rozďelené na "Fonémi" to v praxi znamená kúsok zvuku! Tieto fonémi majú príslušné "Grafémi" to v praxi znamená príslušní obrázok ktorí vieme napísať!

 Takže keď poviem "Kňiha" tak aj napíšem "Kňiha"! Informácia je bezpečňe uložená! Potom aj prečítam "Kňiha"! Informácia je kompletňe zreprodukovaná!

Ale keď poviem ňespisovňe "Kniha", tak aj napíšem "Kniha" a následňe aj prečítam "Kniha".. jáj pardón.. s aktuálnim pravopisom prečítam "Kňiha".. veď to predsa aktuálňe ňejde.. aktuálňe je potrební takzvaní cit pre slovenčinu pomocou ktorého tipuje kďe treba a kďe ňetreba mekčeňe...

Ale zato také slová ko "gramatika", alebo "matematika" sa veselo ignorujú! LEBO to sú predsa cudzie slová.. ňiekďe to plaťí a ňiekďe ňie... Akože po slovenski ňie je matematika, ale počti. Ale ja som sa s mamou učil matematiku! A ňie počti. Matematika je moje maťerinské slovo! A počti sú akurát tak počti volov alebo iného dobitka!

Takže keď napíšem, že "Vo vzduchu bol vír." tak tam asi VODA ňemávala kvapkami.. alebo ňeviem aké IQ bi som potreboval na to abi som si vo vzduchu predstavoval VODU!

Ale keď poviem, že "Vo voďe bol vír.". Kďe si dovoľuješ brať istotu že to bola krútňava!!!! Čo keď sa tam topila SOVA!!!

VI TAKZVANÍ PSEUDO INTELEKTUÁLI MÁŤE OBSESÍVNU POTREBU KÓDOVAŤ KONTEXT VETI DO JETNOTLIVÉHO SLOVA, KTORÉ JE PRÁVE V TOM KONTEXŤE!!! A TO ZAKÓDOVAŇIE KONTEXTU DO TOHOTO SLOVA JE ÚPLNE ŇEZMISELŇE ZBITOČNÉ!!! PRETOŽE TO SLOVO JE PRÁVE V TOM KONTEXŤE!!!!! Načo je to dobré??? Keď poviem "mi". Aké mi som mislel?? Mi všetci, alebo podaj mi ňiečo? Veď je to úplňe zbitočné!!! ňiečo kódovať! A keď to ňie je jasné, tak treba pridať kontextu!

Píšeš že ako buďeš rozlišovať slová vír a vír a ňeviem čo.. No predsa rovnako ako keď Ťi to poviem! Podľa kontextu! Prečo bi malo biť ňiekoľko vibraních slov privilegovaních LEN preto že obsahuje ňejaké "i" alebo ňejaké iné "i"! Tak potom zabespečme abi sa dali rozlišovať úplňe všetki hononimá! Veď to celé rozlišovaňie víznamu slov z akého kontextu pochádzajú je celé zle! Veď tie slová bez kontextu ňemajú žiadnu relevantnú informáciu!!!

Najlepšie na tejto fraške je že takí prvák ešťe v podstaťe aňi ňevie hláskovať! Ale už musí poznať vibrané slová..

Čo je vlastňe zlého na striktňe fonetickom písaňí?

Argumenti, veď na to sa ňedá pozerať riba s "mekím y".. ako bi to vipadalo - NORMÁLŇE! Za rok bi si si aňi ňespomenul!

A koľko bi to strašňe veľa stálo! Veď predsa máme milóni kňíh.. a tie bi sa museli všetki hňeď a zaraz preložiť! Veď to sa aňi nedá zrealizovať! - ŇIČ ŇETREBA HŇEĎ PREKLADAŤ! stačí poňechať prechodné obdobie v platnosťi oba pravopisi! Napríklad takích 50 rokov... Môj názor je že sa buď môžem stať súčasťo histórie KEĎ SA TEN ŇEZMISEL ZRUŠIL! Alebo keď sa budú moji potomkovia učiť v ďejepise o tomto ňezmisle! Biť hlúpou ovcou KEĎ SA TEN ŇEZMISEL POUŽÍVAL!

Ak bi si veďel počitať bolo bi ťi jasné koľko ňezmiselňe vihoďeních prostriedkov sa na tento ňezmisel plitvá!

Radšej bi sa mali na škole učiť rétoriku, viac matematiku, alebo baleňie partnerov! Už dávno ňežijeme v dobe kďe sa má v krčmách baviť plebs o literatúre...

V tejto petícii iďe o to, že keď ňiekoho baví matematika ale ňevie pravopis tak sa aktuálňe nemôže stať učiťeľom! Ako koľvek dobre bi tú matematiku veďel visvetliť! Pretože bez pravopisu je jednoducho odpísaní! A existuje veľa lúďí, ktorím pravopis zňechucuje školu, robí ich meňej cenními... Kľudňe bi som mohol biť Ainštain, ale na Slovensku bi som bol LEN spoďinou" Lebo ako môžeš bnapísať "dyktát" a vislovia "dÿktát"! Na SLOVENSKU ŇEMÁME "ÿ" ! Ako ti môžeš napísať "diktát"! Veď sa to vislovuje "Ďiktát"!!! Veď sú to predsda DVE rôzne FONÉMI! "Ď" má inú vislovnosť ňež "D" !!! Veď podľa praviďiel treba dodržiavať ĎIŤIŇIĽI !!!

Aktuálni Slovenskí pravopis je rovnakí ako rímske číslice! Schválňe skús vipočítať:

MCMXCVIII ďeleno IX

Zrušeňie "tvrdého i" priňesie pokrok ako v matematike zmena z "MCMXCVIII ďeleno IX" na "1998 deleno 9"

... lenže sťe ako inkvizícia zubami ňechtami sa držiaca rímskich čisel! Lebo nula je predsa Ďiablov vinález! A preto treba všetkích viznavačov Arabskích (predtím indickích) číslic upáliť!

TAKZVANÍ JAZIKOVEDCI BI SA MALI ZOBUĎIŤ! POUČIŤ SA Z HISTÓRIE, a zefektívňiť nás pravopis na maximálňe fonetickí!

Čim bi sa aj zlepšili známki na školách.. A hrdo bi som si mohol robiť ňespisovné poznámki do kroniki pre mojich potomkov, ktorí bi mohli lepšie spoznať nárečie mojich otcov...