Za obnovenie jazdy rýchlika Tekov cez Zlaté Moravce

Ladislav Vaškovič
Autor petície

/ #9 Re:

2014-11-29 16:07

#8: -  

 Ja viem kde bol pes zakopaný.

Ak si pametáte,možno nie tak upresním situáciu okolo Tekova.

Písal sa rok 1993 vtedy rýchliky Tekov pod číslami R 580/581 Tekov jazdili už len po Zvolen.

Vyjadrenie vtedy z GR ŽSR bolo nasledovné:

Rýchliky R 580/581 Tekov a R 540/541 Detvan budú jazdiť dočasne na svojích trasách takto,kôly tzv.Výlukovému oknu.

Prebiehali práce s predelektrifikačnými prácami a samotnou elektrifikáciou uzla zo Šurian cez Levice po Zvolen.

Po elektrifikácii sa mali vlaky vrátiť do svojich pôvodných trás R 580/581 Tekov ( Košice-Fiľakovo-Zvolen-Zlaté Moravce-Bratislava a späť)

R 540/541 Detvan (Zvolen-Martin-Vrútky-Žilina-Horní Lideč-Hranice na Moravě-Olomouc-Česká Třebová-Praha a späť) No nestalo sa!!!

Počas výluky sa jazdilo z Detvanom po priradených vozňoch vo Zvolene do R 540/541 Detvan až po Košice v GVD 1992/93.

Potom nasledovali roky jeho osekania.

Rýchlik Tekov už jazdieval len ako spešný vlak v piatky z Bratislavy cez Zlaté Moravce po Zvolen a v nedele zo Zvolena cez Zlaté Moravce do Bratislavy.V GVD 1995,došlo k zosuvu zemného telesa pri Žiranoch (pozn.14 metrov vysoký násyp).Tento ŽSR nedokázali operatívne sanovať až po dvoch rokoch sa to podarilo.No a tu nastal ten problém.Úbytok cestujúcich kôly prestupom v ZM z vlaku na autobus do Lužianok.Tu zase prestup na 10 vozňový vlak Sp 1730 Tekov do Bratislavy.Tu sa spájali v riadnom režime dve súpravy od dnešného R 1520 Tríbeč,čo nemalo logiku a trasa vlaku sa predlžovala až tak,že po GVD 1996/97 vlaky Tekov prestali cez ZM jazdiť úplne.Nezmyselný preprah v Kozárovciach 18:05-18:15 v žst.Lužianky spájanie súprav do jednej 19:17-19:32 v Leopoldove preprah Hnacích koľajových vozidiel z motorovej na elektrickú 20:01-20:13.Do Bratislavy Nového Mesta vlak Sp 1730 Tekov dorazil o 21:01,čo bolo len 18 minút pred príchodom R 832 Slatina  do Bratislavy Hlavnej Stanice cez Šurany.

Tieto aspekty vtedy pochovali vlaky.No dnes je situácia iná,ktorá sa dá riešiť!!!!

 

My za petičný výbor navrhujeme radenie vlaku takto:

 

1 alternatíva

HKV 757 + B+B+B+B+B v celej trase (BR)BB-ZV-ZM-HC-TT-BA a späť

HKV 757 +Bdteer+Bdteer+Bdteer+Bdgteer+Bdteer

2 alternatíva

HKV 757 +B+B+B+B+B v úseku (BR)BB-Leopoldov a späť a vozidlo el.trakcie v úseku Leopoldov-BA a späť.

HKV 757 +Bdteer+Bdteer+Bdgteer+Bdteer+Bdteer