Za obnovenie jazdy rýchlika Tekov cez Zlaté Moravce

Quoted post

Ladislav Vaškovič
Autor petície

#9 Re:

2014-11-29 16:07

#8: -  

 Ja viem kde bol pes zakopaný.

Ak si pametáte,možno nie tak upresním situáciu okolo Tekova.

Písal sa rok 1993 vtedy rýchliky Tekov pod číslami R 580/581 Tekov jazdili už len po Zvolen.

Vyjadrenie vtedy z GR ŽSR bolo nasledovné:

Rýchliky R 580/581 Tekov a R 540/541 Detvan budú jazdiť dočasne na svojích trasách takto,kôly tzv.Výlukovému oknu.

Prebiehali práce s predelektrifikačnými prácami a samotnou elektrifikáciou uzla zo Šurian cez Levice po Zvolen.

Po elektrifikácii sa mali vlaky vrátiť do svojich pôvodných trás R 580/581 Tekov ( Košice-Fiľakovo-Zvolen-Zlaté Moravce-Bratislava a späť)

R 540/541 Detvan (Zvolen-Martin-Vrútky-Žilina-Horní Lideč-Hranice na Moravě-Olomouc-Česká Třebová-Praha a späť) No nestalo sa!!!

Počas výluky sa jazdilo z Detvanom po priradených vozňoch vo Zvolene do R 540/541 Detvan až po Košice v GVD 1992/93.

Potom nasledovali roky jeho osekania.

Rýchlik Tekov už jazdieval len ako spešný vlak v piatky z Bratislavy cez Zlaté Moravce po Zvolen a v nedele zo Zvolena cez Zlaté Moravce do Bratislavy.V GVD 1995,došlo k zosuvu zemného telesa pri Žiranoch (pozn.14 metrov vysoký násyp).Tento ŽSR nedokázali operatívne sanovať až po dvoch rokoch sa to podarilo.No a tu nastal ten problém.Úbytok cestujúcich kôly prestupom v ZM z vlaku na autobus do Lužianok.Tu zase prestup na 10 vozňový vlak Sp 1730 Tekov do Bratislavy.Tu sa spájali v riadnom režime dve súpravy od dnešného R 1520 Tríbeč,čo nemalo logiku a trasa vlaku sa predlžovala až tak,že po GVD 1996/97 vlaky Tekov prestali cez ZM jazdiť úplne.Nezmyselný preprah v Kozárovciach 18:05-18:15 v žst.Lužianky spájanie súprav do jednej 19:17-19:32 v Leopoldove preprah Hnacích koľajových vozidiel z motorovej na elektrickú 20:01-20:13.Do Bratislavy Nového Mesta vlak Sp 1730 Tekov dorazil o 21:01,čo bolo len 18 minút pred príchodom R 832 Slatina  do Bratislavy Hlavnej Stanice cez Šurany.

Tieto aspekty vtedy pochovali vlaky.No dnes je situácia iná,ktorá sa dá riešiť!!!!

 

My za petičný výbor navrhujeme radenie vlaku takto:

 

1 alternatíva

HKV 757 + B+B+B+B+B v celej trase (BR)BB-ZV-ZM-HC-TT-BA a späť

HKV 757 +Bdteer+Bdteer+Bdteer+Bdgteer+Bdteer

2 alternatíva

HKV 757 +B+B+B+B+B v úseku (BR)BB-Leopoldov a späť a vozidlo el.trakcie v úseku Leopoldov-BA a späť.

HKV 757 +Bdteer+Bdteer+Bdgteer+Bdteer+Bdteer

Replies

dobry

#20 Re: Re: pedro

2014-12-05 09:18:45

#9: Ladislav Vaškovič - Re:  

 Treba sa obratit na REGIOJET pana JANZURU - kedze ste odrezany od dialkovych vlakov.Motorovymi Desirami alebo Stadlerami by to nemal byt problem.Moj navrh radenia-------2-Desira-BA-LUZIANKY----1 Desiro-NITRA-LUZIANKY-----1-Desiro-PRIEVIDZA-TOPOLCANY-LUZIANKY.V LUZIANKACH pospriahat.Pospriahane smer ZVOLEN alebo aj dalej.NITRE by velmi pomohlo.

lex

#23 Re: Re:

2014-12-05 21:38:38

#9: Ladislav Vaškovič - Re: Dofrasa, roky rokuce cestujem na trase BA-ZM Velmi ma hneva zrusenie tohoto vlakoveho spojenia. ZM a cela spadova oblast musí ísť nepohodlnými autobusmi. Premyslam ci to nebolo ucelove zrusenie koli naplneniu busov .... DAKUJEM za tuto peticiu... len vie o nej malo ludi... ja som sa dozvedel nahodne, z TV Sprav MARKIZA.

Patrik Dunajský

#44 Re: Re:

2015-01-20 21:54:26

#9: Ladislav Vaškovič - Re:  

 Za obnovenie jazdy rýchlika Tekov cez Zlaté Moravce: 

napísal som inde autorovi petície (keď je človek mladý, to sa to cestuje!): 

Dobrý deň, 
tak toto by bol skutočne úspech... 
 
...pamätám si cesty ešte začiatkom deväťdesiatych rokov od jednej babky z Trnavy k druhej do Podbrezovej práve týmto rýchlikom cez Zlaté Moravce, bez zložitých prestupov atď... (cestovný poriadok ČSD 1991/1992 uvádza na strane 783 odchod rýchlika R 581 Tekov z Leopoldova 15.15, z Hlohovca 15.23, z Lužianok 15.47, zo Zlatých Moraviec 16.38, z Kozároviec 17.09 a príchod do Zvolena o 18.18 hodine).
 
Trať (Lužianky pri Nitre - Zlaté Moravce - Kozárovce) bola nedávno opravovaná, pre diaľkovú osobnú dopravu je trať ako stvorená (už raz sa ukázala ako strategická po dostavbe v máji roku 1938, niekoľko mesiacov pred maďarským záborom južného Slovenska, potom to bolo jediné spojenie Bratislavy a Zvolena na juhu), takže som jednoznačne za obnovenie! 
 
 
Dobrý deň, 
malé doplnenie predošlej správy... 
Rýchlik Tekov chodieval (to znie dnes až neuveriteľne!?!) každý (!!) deň v týždni (!!) tam (do Zvolena ako R 581) aj späť (do Bratislavy ako R 580) - podľa Cestovného poriadku ČSD 1991/1992, strana 767: odchod zo Zvolena 14.37, zo Žiaru nad Hronom 15.04, z Žarnovice 15.23, z Novej Bane 15.37, z Kozároviec 15.56, zo Zlatých Moraviec 16.33, z Lužianok 17.17, z Hlohovca 17.38, z Leopoldova 17.59 a z Trnavy 18.14, s príchodom o 18.50 hodine do stanice Bratislava-Nové Mesto. 
 
Ak by chodieval dvakrát týždenne, dalo by sa to odôvodniť, a nielen víkendovými cestujúcimi (študenti tam a späť, navyše turisti atď.)
 
Každodenné rýchliky Tekov skončili úplne zbytočne (tak ako píšete); mohli (a mali) by byť obnovené v každom prípade (s miernym posunutím časovej polohy apod.)
 
Pozn.: Trať Zlaté Moravce - Lužianky bola uvedená do prevádzky 15. mája 1938. (Ak by boli obnovené k 15. máju, nehneval by som sa, ak by to bolo možné hoci aj skôr. (:o) 
 
Mgr. Patrik Dunajský 
(autor je geograf)

 

Tomi Júda

#89 Re: Re:

2015-12-13 15:55:52

#9: Ladislav Vaškovič - Re:  

 Ďalšia alternatíva môže byť

362/757/362+Ampeer+Wrrmeer/Arpeer ako náhrada/Bdsheer/Bmpeer/Bpeer/Bpeer/Bpeer/Bpeer